Σεμινάριο με τον ΕΥΣΤΑΘΙΟ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22-2-2013,
ΣΑΒΒΑΤΟ 23-2-2013,
ΚΥΡΙΑΚΗ 24-2-2013,
ώρα 7-10μμ.
ΣΑΒΒΑΤΟ 23-2-2013,
ΚΥΡΙΑΚΗ 24-2-2013,
ώρα 7-10μμ.
(Προτεινόμενη Συμμετοχή: 10 ευρώ/ημέρα)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Όταν αναφερόμαστε ή ακούμε τη λέξη Μπάρντο συνήθως εννοούμε τις εμπειρίες που βιώνει ο νους στη μεταθανάτια κατάσταση. Όμως αυτή η λέξη σημαίνει κάτι πολύ περισσότερο. Αναφέρεται σε όλα τα ενδιάμεσα διαστήματα που βιώνουμε κατά την διάρκεια της ζωής και μέχρι την επόμενη επαναγέννησή μας. Όλα τα όντα βιώνουν αυτές τις ενδιάμεσες καταστάσεις συνεχώς έως ότου ο νους τους αναγνωρίσει την ίδια του την απέραντη, άχρονη και φωτεινή φύση του.
Κυριολεκτικά η λέξη Μπάρντο σημαίνει «ενδιάμεσο διάστημα». Χρονικά αυτό το διάστημα μπορεί να είναι είτε σύντομο και προσωρινό, είτε να έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Σύμφωνα με τη θιβετανική βουδιστική παράδοση η συνείδηση κάθε όντος τόσο κατά τη διάρκεια της ζωής, όσο και κατά τη διάρκεια του θανάτου, βιώνει διάφορες τέτοιες ενδιάμεσες καταστάσεις, οι οποίες είναι συνολικά έξι.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ
Ο Ευστάθιος Λιακόπουλος γεννήθηκε στην Αρκαδία. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα και άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου για πολλά χρόνια. Παράλληλα επιδόθηκε στη μελέτη αλλά και στην προσπάθεια αναβίωσης ορισμένων εσωτερικών συστημάτων της Δύσης, όπως είναι οι Ναΐτες Ιππότες, ο Τεκτονισμός και οι Ροδόσταυροι. Ανήκοντας στην ιεραρχία τους, την υπερέβη, ενδιαφερόμενος για την ουσιαστική τους πλέον συμβολή στο ιστορικό γίγνεσθαι. Τελικά όμως τον απέσπασε ο Βουδισμός και ειδικότερα ο Θιβετιανός Βουδισμός (του Αδαμαντινού Οχήματος) στον οποίο κυριολεκτικά έχει αφιερωθεί και τον οποίο υπηρετεί τα τελευταία τριάντα χρόνια.
Βιβλία του σχετικά με το Βουδισμό:
(2009) Dalai Lama XIV (Tenzin Gyatso), 1935-, Με τα δικά μου λόγια, Αρχέτυπο
(2007) Dalai Lama XIV (Tenzin Gyatso), 1935-, Πώς να δείτε τον εαυτό σας όπως πραγματικά είναι, Αρχέτυπο
(2004) Rinponche, Dudjom, Η πεμπτουσία της πραγμάτωσης, Αρχέτυπο
(2004) Η μεγάλη οδύσσεια του πνεύματος, Έσοπτρον
(2003) Dalai Lama XIV (Tenzin Gyatso), 1935-, Ο δρόμος για μια ζωή γεμάτη νόημα, Έσοπτρον
(1999) Η Σούτρα της καρδιάς της υπερβατικής σοφίας. Η διαμαντένια Σούτρα, Σώμα Νους
(1992) Padmasambhava, Η θιβετιανή βίβλος των νεκρών, Έσοπτρον
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΞΙ ΜΠΑΡΝΤΟ (ΠΗΓΗ: RIGPA WIKI)
Six bardos (Skt. ṣaḍantarābhava; Tib. bardo druk; Wyl. bar do drug)
1. the natural bardo of this life (Skt. jatyantarābhava; Tib. རང་བཞིན་སྐྱེ་བའི་བར་དོ་; Wyl. rang bzhin skye ba'i bar do) which begins when a connection with a new birth is first made and continues until the conditions that will certainly lead to death become manifest.
2. the painful bardo of dying (Skt. mumūrṣāntarābhava; Tib. འཆི་ཁ་གནད་གཅོད་ཀྱི་བར་དོ་; Wyl. 'chi kha gnad gcod kyi bar do) which begins when these conditions manifest and continues until the 'inner respiration' ceases and the luminosity of the dharmakaya dawns.
3. the luminous bardo of dharmata (Skt. dharmatāntarābhava; Tib. ཆོས་ཉིད་འོད་གསལ་གྱི་བར་དོ་; Wyl. chos nyid 'od gsal gyi bar do) which lasts from the moment the dharmakaya luminosity dawns after death and continues until the visions of precious spontaneous perfection are complete.
4. the karmic bardo of becoming (Skt. bhāvāntarābhava; Tib. སྲིད་པ་ལས་ཀྱི་བར་དོ་; Wyl. srid pa las kyi bar do) which lasts from the moment the bardo body is created and continues until the connection with a new rebirth is made.
5. the bardo of meditation (Skt. samādhyantarābhava; Wyl. bsam gtan gyi bar do)
6. the bardo of dreaming (Skt. svapanāntarābhava; Wyl. rmi lam gyi bar do)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου